Haberin Doğru Adresi

Avrupa'da Yaşayan Türklerin Haber Sitesi

ALMANYA’NIN EN ZENGİN 10 İŞADAMI

Posted by almanyahaber Aralık 29, 2010

SEDAT AÇIKBAŞ

İş ve finans dünyasının nabzını tutan ‘Manager Magazin’ dergisinin haberine göre Almanya’da 103 kişinin serveti 1 milyar veya 1 milyar eurodan daha fazla. 2008 yılında milyarder sayısı 122 iken bu sayı 2009’da 103’e düştü ancak, ilk 100’deki milyarderlerin toplam servetleri 285 milyardan 287 milyar euroya yükseldi.

2010 yılında bir önceki yıla nazaran bazı işadamları servetlerine servet katarken, bazıları da krizden etkilenerek önemli miktarda kayba uğradı.

En büyük kazancı Kühne & Nagel ile Hapag Lloyd’un sahibi Klaus-Michael Kühne 900 milyon euro ile elde etti. Kühne servetini bir yıl içinde 4 milyar euroya yükseltti.

Porsche ailesinin 11 milyar euroluk zarara uğraması, geçen yıla damgasını vurdu. Ailenin serveti 4 milyar euroya düştü. Porsche ailesi önceki yıl sıralamada üçüncü iken bir sonraki yıl 21. Sıraya düştü.

Hijyen ve kozmetik ürünler satan Schlecker mağazalar zincirinin sahibi Anton Schlecker ise 450 milyon eiro ile son 12 ayın en büyük kaybına uğrayan işadamlarından birisi oldu.

İŞTE MİLYARDER ALMAN İŞADAMLARININ SIRALAMASI

1. Karl Albrecht – Aldi – Süd’ün sahibi Karl Albrecht’in serveti 17 milyar 100 milyon euro. Geçen yıla nazaran 300 milyon euro daha az.

2. Theo Albrecht – Aldi marketler zinciri sahibi bu yaz 88 yaşında hayatını kaybetti ve geriye 16 milyar euroluk bir servet bıraktı.

3. Dieter Schwarz – Lidl marketler zinciri sahibi. Serveti 10 milyar 500 milyon euro.

4. Werner Otto – Meşhur OTTO katolog siparişi firmasının sahibi. 101 yaşındaki Werner Otto’nun serveti 8 milyar 500 milyon euro.

5. Reimann ailesi – Temizlik maddeleri Calgonit, Sagrotan, Clerasil ve Kukident’i üreten Reckitt Benckiser’in sahibi alilenin serveti ise bir önceki yıla nazaran 800 milyon artarak 8 milyar euro oldu.

6. Susanne Klatten – Jigolo şantajı olayı ile geçen yıl gündemden düşmeyen BMW’nin sahibi milyarder dulun serveti 7 milyar 700 milyon euro olarak açıklandı.

7. Reinold Würth – Ünlü finansman ve yatırımcının serveti 7 milyar euro.

8. August Oetker – Ünlü şekerleme ve pasta ürünleri firmalarının sahibi bira ve pizzacılığa da veda etti. Oetker ailesinin serveti 6.5 milyar euro.

9. Günter ve Daniela Herz – Tchibo kahvelerinin sahiplerinin serveti 6 milyar euro.

10. Ludwig Georg Braun – Ünlü işadamının serveti ise 5 milyar 300 milyon euro olarak tahmin ediliyor.

3 Yanıt to “ALMANYA’NIN EN ZENGİN 10 İŞADAMI”

  1. arkadaşlar merhaba ben muğla fethiye çatalarık mahallesinde ikamet ediyorum tabiki türkiye ev adresim 1319 sokak ev no 16 çok fakirim çokda borcum var üç evladım var içinde ikisi üniversite okuyacak biride liseye başlacak onun için acil yardımlarınızı hayırlarınızı bekliyorum ne olur yalvarırım hali vakti iyi olan kardeşlerimizden yardım eli uzatmasını bekliyorum parayı veya yardımlarınızı hayırlarınızı allah için bana deyil okuyacak evlatlarıma yapmanızı arz ediyorum çok fakir perişanız acil yardım bekliyom yoksa kızlarımı üniversetede okutamacan çok acil yardımlarınıza çocuklarımın ihtiyacı yardımlarınızı bekliyor allah rızası için evladlarım cep telim 90 0535 2834417

  2. cemal ipek said

    iyi gunler cemal ipek ismim
    almanyada nordheim-Westfalen eyaletinde 2cocugumlq yasiyorum.ben sizden büyük bir rizam olacak mümkün olabilirse Sedat Acikbasla telefon yada kendisiyle yüz yüze görüsmek isterim
    lütfen bu ricami kirmayim …

    (KÜNYE’DE VERİLEN TEL. NUMARASINI ARAYIN..)

  3. mehmet memiş said

    SAYIN SEDAT ACIKBAS SIZDEN BI RICAM VAR ben 10 yıldır evliyim çocuğumuz yok devlete 3 hakkımız kullandık ama olmadı ben işçilik yapıyorum şu türkiyede iş yok tekstilde çalışıyorum aldığım maaş ancak geçimi sağlıyorum sadece 10 bin tele tup bebek parasına ihtiyacım var vallahi bilahi e yer bana yardimc olursanız allah SIZDEN razı olsun istanbulda yasyiyurum adiyamanliyim adim mehmet memiş hesap NO ptt 05645542 bir umut isalah .0536/916/15/90/

Bir Yanıt Bırakın

