Haberin Doğru Adresi

Avrupa'da Yaşayan Türklerin Haber Sitesi

TEDAVİYE GİTTİ DAYAK YEDİ

Posted by almanyahaber Mart 17, 2011

...RTV-MediaNet / HAMBURG SEDAT AÇIKBAŞ / Almanya’nın Hamburg kentinde evinde geçirdiği bir kaza sebebiyle hastaneye kaldırılan bir vatandaşımız, muhtemelen yabancı düşmanı bir hemşire tarafından hırpalandı. Polise intikal eden olay neticesi Almanya’ya geleli 4 ay olan vatandaşımızın psikolojisi bozuldu. Kendisinden aldığımız bilgiye göre, 24 yaşındaki Sena Güler adlı vatandaşımız, Wilhelmsburg semtindeki evlerinde sandalyeden düşerek talihsiz bir şekilde sırt ve omuz bölgesinden yaralandı. Kırık şüphesiyle acilen Gross Sand Katolik Hastanesi’ne kaldırıldığını ve acılar içinde özel sedye ile ilkyardım servisine götürüldüğünü belirten Sena Güler, kendisine refakat eden ilk hemşirenin çok dikkatli davrandığını, teslim edildiği ikinci hemşirenin kasıtlı ve darp içeren hareketleriyle canını çok yaktığını söyledi. Sitemize özel açıklamada bulunan vatandaşımız: “Beni acil servise aldılar, kocam ve kardeşi dışarıda kaldı. Çok acı çekiyordum ve kollarımı açamıyordum. Bana bakan hemşire, her zaman kullanılmayan özel sedyeden kendi başıma kalkıp, muayene sedyesine yatmamı istedi. Az Almanca bildiğim için acı çektiğimi izah etmeye çalıştım. Sedyeden kolumdan çekerek kaldırdı. Canım yandığı için ‘Allah’ diye feryat ettim. Bunu duyunca hareketleri ve ifadeleri daha da sertleşti. Ağrıdığını bildiği halde omuzuma bastırdı, kollarımı sert hareketlerle çekiştirdi. Ben eşimi çağırınca ağzıma vurarak susturdu. Korkumdan bana ‘yardım ettiği’ için kendisine teşekkür ettim. Daha sonra röntgen odasına götürüldüm. Orada da aynı hemşire beni darp etti. Röntgen için kazağımı çıkarmam gerekiyordu ve ben kollarımı kullanamıyordum. Zar zor hemşirenin yardımıyla acı içinde kıvranarak kazağı çıkardım. Boynumda kolye vardı ve çıkması gerekiyordu. Hemşire kolyemi çıkarırken saçlarımı çekti, boynumu basarak öne eğdi. Müthiş canım yandı. Bütün kuvvetimi toplayarak beyime seslendim. Bunun üzerine sus işareti yaparak yeniden ağzıma vurdu. Aralık kalan odanın kapısından sesimi duyan beyim gelmeseydi neler olurdu bilemiyorum.” diye konuştu. Eşinin ilk feryadını hastanenin bahçesinde sigara içtiği için duymadığını belirten M.A. G. de: “Eşimin ikinci olduğunu sonradan öğrendiğim feryadını koridorda duydum. Eşime birşey oldu diye çok korktum. Hemen koştum, içeri girdiğimde bahsi geçen hemşire çok sinirlendi. Bizimle tartışmaya başladı. Araya başkaları girdi. Polis çağıracaklarını söyleyerek gittiler. Biz de olaydan sonra polise giderek hemşireden ve hastane yönetiminden şikayetçi olduk. Daha sonra aynı hemşirenin bu tür hareketleri daha önce de yabancılara karşı uyguladığını duyduk.” dedi. Yeğenlerine sahip çıkan amca Orhan Güler ise: “Olayın ardında ne yattığını söylememe bile gerek yok. İnsan hakları savunuculuğunda birinci olduğunu iddia eden bir ülkede özellikle de Müslüman hanımlara yapılan eziyetler son zamanda arttı. Buradan yetkililere seslenerek suç duyurusunda bulunuyorum. Daha önce bu tür uygulamalarıyla dikkat çeken hemşire hâlâ görevinde. Böyle bir olay Türkiye’de olsaydı, hastane kapatılırdı.”

Bir Yanıt Bırakın

