Haberin Doğru Adresi

Avrupa'da Yaşayan Türklerin Haber Sitesi

HAMBURG POLİSİ EĞİTMEK İÇİN TÜRK GENÇLERİ ARIYOR / VIDEO

Posted by almanyahaber Haziran 14, 2012

Polisin personel açığıyla ilgili gelişmeler, Türk gençlerine yeni fırsatlar oluşturdu. Hamburg Emniyet Teşkilatı tarafından düzenlenen bir basın toplantısında, teşkilata göçmen asıllı, özellikle de Türkiye kökenli gençlerin alınacağı duyuruldu. Almanya’da emniyet teşkilatında personel açığı bulunuyor. Hamburg Emniyet Teşkilatı da, işte bu açığı kapatabilmek için Türk kökenli gençlere gözünü dikti.

Hamburg Emniyet Müdürlüğü’nde düzenlenen ve sadece Türk basınının davet edildiği toplantıya Polis Merkezi Müdürü Andreas Klahn, Personel Alım Müdürü Alena Suschka, Müdür Vekili Björn Wichmann, Jörg Nöthen, Göçmen Bölümü’nden Heide Böhn, Sabina Prokop, Öğretmenler Grubu Müdürü Norbert Schön, Matthias Preiksch ile Göçmen Bölümü’nden polis memuru Derya Yıldırım-Kış ile polislik eğitimi alan Michel Hündür ve Murat Kıran katıldı.

Basın mensuplarına tanıtım programı çerçevesinde polis merkezi gezdirildi; öğrenci adaylarının imtihan sınıfları ve ortamı gösterildi. Daha sonra eğitim çerçevesinde, polisle çatışan protestocu canlandırması yapılan küçük bir gösteri sunuldu. “Gösterici” polis adayı öğrenciler canlandırma icabı, barikat kurup, ateş yaktı ve polislere yabancı madde fırlattı. Polis ise, “dağılın” anonsunu dinlemeyen “oyuncu gösterici” öğrencilere, hafif şiddette tazyikli su fışkırttı.

HEDEF: YÜZDE 20 GÖÇMEN POLİS

Björn Wichmann, 2013 yılı için 250 gencin polislik mesleğine ve bölüm okumak için üniversiteye alınacağını belirterek, gelecekte bunun yüzde 20’sinin göçmen kökenli gençlerden oluşmasını hedeflediklerini söyledi. Wichmann, şimdiye kadar göçmen kökenli gençlerin başvuru sayısının ortalama yüzde 27 civarında, başvurusu kabul edilenlerin de yüzde 22 olduğunu belirterek, “22 Şubat’tan bugüne kadar bize müracaat eden 75 kişinin 17’si göçmen kökenli. Yüzde 20 olan hedefimizi aşacağımızı tahmin ediyorum” dedi. Polisliğin gençlere iyi şartlarda bir iş imkanı ve geleceği parlak bir meslek olduğunu söyleyen Wichmann, “Polis Üniversitesi Bölümü okuma imkanı da sunuyoruz” dedi.

Gençlere devriye polisi, Kriminal polis ve deniz polisi olmak üzere 3 alternatif sunuluyor. Devriye polisi olmak için üniversite şartı aranmıyor. Toplantıda 11 yıldır Hamburg’da polis memurluğu yapan iki çocuk annesi Derya Yıldırım – Kış (32) ve Şubat ayından beri polislik eğitimi almaya başlayan Almanya doğumlu Türkiye kökenli polis adayları Murat Kıran ve Michel Hündür, basın mensuplarının sorularını cevapladılar.

1800 EURO MAAŞ

Derya Yıldırım – Kış, önceden polis olmak için Alman vatandaşlığı şartı arandığını belirterek, “Ben daha önce bir başvuruda bulundum ve hazırlıksız olduğum için imtihanı kaybettim.

Aradan birkaç yıl geçti ve tekrar başvurarak bu kez iyi hazırlandığım için imtihanı kazandım. Hamburg’da çok sayıda Türk yaşıyor ve hepsinin Almancası çok iyi değil. Hamburg Polis Teşkilatı da uyum çerçevesinde ve polisin vatandaşla ilişkilerinin olumlu gelişmesi için göçmen kökenli gençlere kapılarını açtı. Geçtiğimiz yıllarda çok sayıda Türk genci de polislik eğitimi almaya başladı, mezun olup göreve başladı.

Ancak bu sayı çok az. Hamburg polisi daha fazla Türk gencini işe almak istiyor. Bayan Türk kökenli başvurusu çok az. Göçmen kökenli gençlere polislik mesleğini tavsiye ederim. 2,5 yıl süren eğitim süresince en az 950 Avro maaş, mezuniyetten sonra ise bin 800 Avro’dan başlayan maaşla işe başlanıyor. 3 yıl süren üniversite bölümü okuyanlara da bu süre zarfında 1000 Avro ve mezuniyetten sonra ise yaklaşık 2000 Avro net maaş veriliyor. Tabii ki ilerleyen yıllarda maaşı sürekli artacak. Devriye polisliğinde boy şartı var ama geri hizmette, kriminal polis ve deniz polisinde çalışanlar için boy şartı yok. Derslerin de hepsi pekiyi olması şart değil. Almanca, matematik, İngilizce, tarih ve spor derslerinin 5 olmaması yeterli” dedi.

HAYALİM GERÇEKLEŞTİ

Şubat ayında polislik eğitimi almaya başlayan Almanya doğumlu 33 yaşındaki Murat Kıran da, çocukluk hayalinin gerçekleştiğini belirterek, “Şartlarını yerine getiren herkese polislik mesleğini tavsiye ederim. Polislik benim gözümde kutsal bir meslek, sonuçta insanlara yardım ediyorsunuz. Türk gençlerine tavsiyem; kendilerine bir hedef belirlesinler, arkadaş çevresine dikkat etsinler, neticede sabıkalı olmamak gerekiyor. Zorluklar karşısında yılmasınlar. Azimli olduktan sonra gerisi geliyor zaten” şeklinde konuştu.

Yine Almanya doğumlu 20 yaşındaki Michel Hündür de, her mesleğin kendine has zorlukları bulunduğunu, ancak bunun da üstesinden geldiklerini söyleyerek, “Çevremden olumlu tepkiler aldım. Annem önce biraz korktu ama şimdi alıştı. Ben de çok memnunum, annem ve babam da benimle gurur duyuyor. Sevilerek yapılacak bir meslek, bütün göçmen kökenli gençlere polisliği tavsiye ederim. Çalışma şartları ve maaşları iyi” dedi.

YÖNETİCİDEN MESAJ VAR

Personel Alım Müdürü Alena Suschka da, gazetemiz aracılığıyla Türk gençlerine seslenerek, “Sevgili göçmen kökenli gençler. Hepinizin belki de hayalindeki meslek ve üniversitemizde olan polisliğe sizleri davet ediyorum. Sizleri aramızda görmek bizi çok mutlu edecektir. Belki çoğunuz bilmiyorsunuz ama polis olmak için Alman vatandaşı olmak şart değil. Sizin göçmen kökenli olmanız bizim için bir avantaj, ama giriş sınavında göçmen kökenliğiniz sizin için bir avantaj olamaz. Çünkü giriş sınavındaki kurullar herkes için eşit. Herkesin hayalindeki iş perspektifi sunan bir meslek önünüzde duruyor ve sizi bekliyor. Hepinizi Hamburg Polis Teşkilatı’na başvurmaya çağırıyorum” dedi.

POLİSLİK İÇİN ARANAN ŞARTLAR

-Polis olmak için Alman vatandaşlığı şartı aranmıyor. Türk vatandaşı olanlar da polis olabilir.
-İyi derecede Almanca bilmek.
-Boyu 165 cm’den uzun olmak (160 cm’ye kadar ayrıcalık tanınıyor)
-Kriminal ve deniz polislerinde boy şartı yok.
-Sağlıklı olmak.
-En az lise dengi bir okul bitirmek veya ilkokul diplomasının yanı sıra bir meslek eğitimini bitirmiş olmak.
-Üniversite bölümünde okumak için Abitur veya Studierfähige Fachhochschule ağırlıklı olmak. (Kriminal polis olmak için üniversite bitirme şartı aranıyor).
-16-34 yaş arasında olmak.
-Vücudunun görünür yerlerinde dövme (tattoo) olmaması.
-Sabıkasız olmak.

BİLGİ HATTI: 040- 427 427 (Pazartesi-Cuma: 08.00-16.00 arası)

HAMBURG – Sedat Açıkbaş – Erdal Altuntaş

18 Yanıt to “HAMBURG POLİSİ EĞİTMEK İÇİN TÜRK GENÇLERİ ARIYOR / VIDEO”

  1. ibrahim.kara said

    Iyi günler benim polis olmak hayalim stuttgarta basvutuda yapmisdim ama onaylanmadi dogum yeri almanya 26 yasindayim 187 boyum var gönülü türkiyede 15 ay askerlik yapdim ve burda polis olma gibi bir imkanim varsa yapmak cok isderim olmaza türkiyeye uzman cvs olarak gidecem 01745312042 yardimci olursaniz sevinirim.

    (HER ŞEYDE BİR HAYIR VARDIR.. TEKRAR DENEYİNİZ. ANLADIĞIM KADARIYLA ŞARTLARINIZ POLİS OLMAYA MÜSAİT. POLİSLİK EĞİTİMİ İÇİN BİR YIL ÖNCEDEN BAŞVURULUYOR. MESELA 2013 YILININ AĞUSTOS AYINDA BAŞLAYACAK EĞİTİM YILI İÇİN 2012’DE BAŞVURMAK GEREKİYOR. ÇOĞU GENÇLER BAŞVURU YAPMAYA CESARET EDEMİYOR. HALBUKİ BU İŞLERDE YARDIMCI OLACAK BİRÇOK KURULUŞ VEYA İNSAN MEVCUT. SANIRIM BİRAZ ARAŞTIRIRSANIZ, SİZE YARDIMCI OLACAK BİRİSİNE VEYA KURUMA ULAŞIRSINIZ. BENİM DE BİR GAZETECİ OLARAK BİLGİLERİM VE ULAŞABİLECEĞİM YERLER SINIRLI. UMARIM YARDIMCI OLMUŞUMDUR. HAKKINIZDA HAYIRLISI OLSUN.. SAYGILARIMLA..)

  2. degerli kenan said

    merhaber ben kenan degerli ben almayada yasiyorum 27 yasin dayim birsey dnismak isterim.; söyle söylim benim hayalim hep polis olmak ama berlin de de yapmak isterdim ama ben polislere söyledim zaman yok bu lasim su lasim diye söyler ama ben hamburg da polis mesleki yapsam olmasmi cünkü cok hayalim var ama benim simdi karnem de schulabschulusszeugnis im var vallah ben cok hayalim var polis mesleki yapmak icin acaber hamburgda meslek eyitimi yapsam orda cünkü hep hayalim var polis olmam icin yada ben karnemi size faxlasam olmasmi
    söylede söylim boy . 1,72
    kilom 70
    türk pasaportum var
    süresiz oturmam var
    bide 15.12.1998 yilinda geldim almayaya yani berlin ne geldim
    insallah net ve güzel haberler verirsiniz
    saygilar dilerim

    (HABERDEKİ TELEFON NUMARASINDAN ARAYIN, HEM TÜRKÇE HEM DE ALMANCA KONUŞUYORLAR, SİZE YARDIMCI OLURLAR KESİNLİKLE. SİZ DE DENİLENLERİ YAPARSANIZ VE ŞARTLARINIZ UYGUNSA NEDEN OLMASIN.. BU ARADA, BEN SADECE HABERCİYİM..)

  3. bayram said

    merhaba ben hamburgta 2 yildir yasiyorum türkiyeden üniversite 1 den terk ettim ve hamburga yerlestim benim bu meslekte yerim var mi yok mu ? Almanca seviyem A2
    saygilarimla.
    boy 168
    kilo 65
    1986 dogumluyum

    (HABERDEKİ ADRESE BAŞVURUNUZ, TÜRKÇE KONUŞAN DA VAR.. TEL NUMARASI DA VAR..)

  4. Derin said

    Merhaba ben almanyaya yeni geldim 16 yasindayim 1.62 boyundayim polis olmayi herseyden cok istiyorum. Turkiyede ortaokulu bitirdim 2 yil liseye devam etmedim almanyaya gelicez diye. Yasim gectigi icin burda beni okula almiyolar 1 yil dil kursuna devam edicem daha sonra meslek okuluna gidicem. Bana yardim edin lutfen polis olabilir miyim ?

    (EĞİTİMİNİZİ TAMAMLARSANIZ TABİKİ OLABİLİRSİNİZ)

    • Derin said

      Ama burda daha once hic okula gitmedim dil kursundan sonra direk meslek okuluna gidicem. Meslek okulunu bitirdikten sonra ne yapmam gerekiyo polislik icin ? Ne olur kafamdaki soru isaretlerini cevaplandirin

      (LÜTFEN HABERDEKİ TELEFON NUMARASINI ARAYIN, SİZE MUTLAKA BİLGİ VERİRLER. GAZETECİYİZ AMA BİZ DE HERŞEYİ BİLMİYORUZ..)

  5. yunus said

    türkiyede yaşıyorum 27 yaşındayım ünüversite mezunuyum Almanyada polis olabilirmiyim

    (HE, olabilirsiniz)

  6. aleyna said

    meraba ben 8-b hauptschuleya gidiorum, 2 seneden beri almanyadayim vede polis olmak istiorum, ne yapmam gerekior, bilgi verirmisiniz…?
    bide polis sinavlari eyalet eyalet deyisiormu yani eyalet eyalet kolaylasip zorlasiormu ben niedersachsen oturuorumda benim oturdugum eyaletde polislik sinavi zormu kolaymi .. tesekur ederimm ,,,, ! :DDD :)))

    (ÖNCE OKULUNU BİTİRMENİ TAVSİYE EDERİM. SONRA BAŞVURURSUN. İMTİHANLAR HER EYALETTE AYNI..)

  7. Kenan degerli said

    Mrhb ben 1hafta once telefon ac dim hh burga ama polis bana su cevabe verdi siz yanlis acdiniz telefonu ama tamamda ben nereyi aricam ve bir adresi yok mu bunun cunku orayada gidebilirim ama adresi yok na yapacam bir bilgi istiyorum sizden

    (BİLGİ HATTI: 040- 427 427 (Pazartesi-Cuma: 08.00-16.00 arası)

  8. sinan soytürkk said

    türkiyede yaşayıp yinede başvuru yapabilirmiyiz yapabiliyosak arayabilecegim bir numara verirmisiniz

    (MAALESEF, ALMANYA’DA OTURMA VE ÇALIŞMA İZNİNİZ OLMASI GEREKİYOR.. AMA İLLAKİ MÜRACAAT ETMEK İSTİYORSANIZ HABERDE TEL. NUMARASI VAR..)

  9. Hakan Aslan said

    Türkiye’de polis memuru olarak görev yapmaktayım.Almanya polisliğine geçiş yaptırabilir miyim? Eğer bu mümkünse şartları nelerdir? Ve şu ana kadar yaptığım görev süresi yanar mı yoksa Alman Polisliğine görev yaptığım 3 yıllık memur olarak mı geçerim?
    Şimdiden teşekkürler.İyi günler dilerim…

    (MAALESEF.. ALMANYA’DA POLİS OLABİLMEK İÇİN EN AZ 6 SENEDİR İKAMET EDİYOR OLMANIZ LAZIM..)

  10. esra cinar said

    selam iyi aksamlar benim bi sorum olucakti..polis olmak icin bayern tarafi bu konuda cok disiplinli ve hessende okudugum kadar 1.62cm boy olmasi lagzim diye biliyorum nekadar dogru nekadar yanlis bilmiyorum, bilginiz varsa bana bi yardimci olursaniz cok sevinirim 🙂 polis olmanin hayali bi bambaska ufak olunca insan tereddüt icinde kaliyor 😦

    Simdiden tskler

    (EDİTÖR: DOĞRUDUR.. AMA POLİSTE BÜRO HİZMETLERİNDE BOYA BAKMIYORLAR DİYE BİLİYORUM. UMARIM YARDIMCI OLABİLDİM..)

  11. eda said

    merhaba; eda ben .benim de hayalim ileride çok iyi bir polis olmak. ama henüz yolun başında olduğumu düşünüyorum. polislik konusunda hiç bir bilgim yok .yardımcı olursanız sevinirim .

    (DURUMUNUZ UYGUNSA BAŞVURU YAPMANIZI TAVSİYE EDERİM..)

  12. Emrah said

    merhaba,nasilsiniz Bulgaristan vatandasiyim almanyada polislik yapmak istiyorum, universite mezunuyum hatta polislik uzerine okul bitirdim akademi degil ama bir bilginiz yada oyle bir imkan varsa cok memnun kalicam iyi aksamlar…

    (EDİTÖR: ALMANYA’DA YAŞIYOR OLMANIZ VE GEREKLİ ŞARTLARI TAŞIYOR OLMANIZ GEREKİYOR ARDINDAN BAŞVURU YAPMALISINIZ.. İYİ AKŞAMLAR..)

    • Anonim said

      ben bulgaristan vatandasi yim ve polis olmak istiyorum herhalde sedece turk vatan das lar polis ola bili yo

      (HAYIR, ŞARTLARI TAŞIYAN HERKES POLİS OLABİLİYOR..)

  13. Anonim said

    bende hamburgta polis olmak istiyorum

  14. Zeynep gazi said

    Hayırlı günler türk vatandaşıyım önlisans kadastro mezunuyum. Almanyada polislik hakkında bilgi almak istiyorum. Yabancı dil yok tanıdığı kimse olmayınca yazmak istedim polis olmak istiyorum boyum 1.70 kilo 65 . Dışardan gelen öğrencilere kalacak yer temin ediliyor mu nasıl başvuru yapılıyor tarihler gecti mi yardımcı olun lütfen
    (ALMANYA’DA EN AZ 4 YILDIR İKAMET EDİYOR OLMANIZ GEREKİYOR..)

  15. dilek said

    Numarayi ariyorum yanlış numara cevirdiniz diyor yardimci olursaniz sevinirm

    (EDİTÖR: BEN DE DENEMEK İÇİN ARADIM. İLK ÇIKAN KADIN ‘POLİSLİĞE BAŞVURU MERKEZİNE BAĞLANDINIZ’ DİYOR. ARDINDAN BAŞKA BİRİSİ ÇIKIP, ‘MAALESEF TÜM TELEFONLARIMIZ MEŞGUL, LÜTFEN YAZILI BAŞVURU YAPINIZ’ DİYOR. BİZ BU HABERİ YAPTIĞIMIZDA BİZE BÖYLE DEMEMİŞLERDİ. EN KISA ZAMANDA POLİS ŞEFİ İLE GÖRÜŞÜP, NETİCEYİ BURAYA AKTARACAĞIM. SİZ LÜTFEN YAZILI BAŞVURU (MÜRACAAT) YAPINIZ. BAŞVURU FORMLARINI http://www.hamburg.de/polizei/bewerbungsunterlagen/ ADRESİNDEN İNDİREBİLİRSİNİZ. O KADAR ALMANCANIZ YOKSA, ZATEN BAŞVURUNUN DA ANLAMI YOK.. SAYGILARIMLA. UMARIM YARDIMCI OLABİLMİŞİMDİR..)

  16. Serkan said

    Almanyada polis olmak istiyorum 05355763107

Bir Cevap Yazın

