Haberin Doğru Adresi

Avrupa'da Yaşayan Türklerin Haber Sitesi

UYUM İÇİN, DAHA FAZLA GÖÇMEN KATILIMI

Posted by almanyahaber Temmuz 4, 2013

uyum02Yarısı göçmen kökenli 300 bin kişinin yaşadığı Hamburg – Mitte İlçe Bölge İdaresi tarafından düzenlenen ‘uyum konferansı’ büyük ilgi gördü. Meclis Başkanı Herrmann Sielmann’ın evsahipliği yaptığı toplantıyı Dr. Rita Panesar yönetirken; Bölge İrare Müdürü Andy Grote, Aile ve Çalışma – Sosyal İşler Dairesi’nden Frauke LotzkatSınırsız Girişimciler’den Louibov Kuchenbecker, AWO’dan Ömer İdris Ouedraogo, Billstedt Müşteri Merkezi’nden Müslüm Sönmez konuşmacı olarak katılırken, yazar Osman Engin de kitaplarından bazı bölümler okudu.

Dinleyicilerin de katıldığı tartışma bölümü hayli ilginç geçerken, yazar Osman Engin toplantıya damgasını vurdu.

Osman Engin damgası

uyum01uyum03Andy Grote Hamburg-Mitte Meclisi ve İdaresi’nin yabancı kökenliler için yaptığı çalışmaları anlatırken, Alman ve yabancılardan konuya daha fazla angaje olmalarını istedi. Yazar Osman Engin, mizahi bir dille göçmenlerin uğradığı ayrımcılığı dile getirirken kitabından: “Bir gün işsiz kaldığımda, sanki işyerim İş Ajansı (Arbeitsamt) imiş gibi hergün kravatlı ve takım elbiseyle elimde bir bond çantayla ajansa gidip, gelmeye başladım. Aradan haftalar geçti, henüz iş bulamamıştım ama hergün ajansın kapısını aşındırıyordum. Birgün, Müdür’ün beni çağırdığını söylediler. Elimde çantayla müdürün odasına girdim. Bana bir kağıt uzattı ve sert bir şekilde, ‘hemen bunu tercüme et!’ dedi. İşin aslı sonra anlaşıldı. Meğer müdür beni sürekli koridorlarda gördüğü için işe alındığımı sanıyormuş” satırlarını okudu.
Sedat Açıkbaş / HAMBURG

Bir Cevap Yazın

