Haberin Doğru Adresi

Avrupa'da Yaşayan Türklerin Haber Sitesi

ALMANYA’DA SELDEN SKANDAL ÇIKTI

Posted by almanyahaber Temmuz 18, 2013

selAlmanya’yı büyük zarara uğratan yüzyılın sel felaketinin ardından, zarara uğrayan vatandaşların bazılarının devletten haksız yere yardım aldığı ortaya çıktı. Almanya’nın güney ve doğusunu vuran sel felaketi sonrası vatandaşların zararı hükümet tarafından karşılanmaya çalışılıyor.

Yardım çalışmaları sürerken, bazı vatandaşların haksız yere devletten yardım aldıkları tesbit edildi. Bu arada Alman Merkez Bankası, selden zarar gören banknotları almaya başladı. Şimdiye kadar sel sularından ve çamurdan zarar gören, deforme olan 100 bin eurodan fazla paranın Merkez Bankası tarafından alınarak yerine yeni banknotlar verildiği açıklandı.

Deforme olan kağıt paraların çoğunun para otomatlarından çıkarıldığı ve incelemeler sonucu daha fazla zarar görmüş paranın ortaya çıkmasının beklendiği belirtildi.

ACİL YARDIM VURGUNU
Sel felaketiyle büyük bir yıkım yaşayan vatandaş ve yerel yönetimlerin felaketten sonra ‘acil yardım’ uygulamasıyla başları derde girdi. Grimma yerel yönetimi acil yardım almak için başvuru yapan 620 kişiden yüzde 10’unun talebini reddetti. Yardım alanların yüzde 10’unun da haksız şekilde yardım aldığı tesbit edildi. Yerel yönetim verdiği yardım paralarını vatandaştan geri istedi. Chemnitz ve Meissen’de de benzer dolandırıcılık olaylarına rastlandı. Selden etkilenmedikleri halde yardım talebinde bulunan ve alan vatandaşları hapis ve yüksek para cezaları bekliyor. Bu arada, evli bir çiftin ayrı ayrı yaptıkları taleple yardım aldıkları tesbit edildi.

Bir Cevap Yazın

