Haberin Doğru Adresi

Avrupa'da Yaşayan Türklerin Haber Sitesi

BUAYAN PRENSESİ’NDEN AY-SEL PROJESİ

Posted by almanyahaber Ekim 22, 2015

Af. afife gursoylmanya’da yaptığı sosyal kültürel çalışmalarla tanınan ve iki ay kadar önce Güney Filipin Buayan Sultanlığı Prensesi ünvanı verilen Fatma Afife Gürsoy, mağdur anneler ve kimsesiz çocuklar için hazırladığı projeyi anlattı.

SEDAT AÇIKBAŞ – HAMBURG

Projenin yerel veya bölgesel olarak değil, dünya çapında uygulanabilirliği olduğunu belirten Fatma Afife Gürsoy: “Mağdur anneler ve kimsesiz çocuklar projesi olan ‘Ay-sel Projesi’, sadece Türkiye de uygulamak için değil, tüm dünyada uygulanacak bir projedir. Proje 2012 Brüksel Sosyal Proje yarışlarına sunulmuş ve onay almıştır.” dedi.

Projeyi neden Türkiye’de başlatmak istediğini de açıklayan Gürsoy, “Ben Türk kökenli olduğum için bu projeyi önce Türkiye’de uygulayarak başlamak istedım. Üç sene önce Türkiye’de ilgili konumdaki arkadaşlarıma anlatarak ve olumlu tepkilerini de alarak böyle bir projenin ne kadar gerekli olduğunu bir kez daha fark ettim. Projem sokak çocuklarına, yani evsiz barksız kimsesiz çocuklara yönelik bir projedir. Bunun sebebi, Almanya’da 5 sene şiddete maruz kalan kadınlara yönelik Bergheim Belediyesi Yabancılar Meclisi üyesi olarak yaptığım konuşma ve yardım danışmanlığından kaynaklanmasıdır. Almanya gibi kadına maddi ve manevi açıdan çok güzel destek veren bir ülkede eğer yabancı uyruklu kadınlar hâlâ bu haklarından habersiz yaşıyorlarsa ve haberi olanların da bu haklardan faydalanmasının eşinden ailesinden dolayı kullanmaya cesaretleri yoksa, benim ana vatanımdaki kadın ne yapabilir diye düşünceye sevketti. Bu sokaklara atılan ve şiddet gören kadınlar Türkiye’de nasıl yaşar diye merak etmiştim.” diye konuştu.

“Kadın sığınma evlerinin olduğunu öğrendim”

“Kadın sığınma evlerinin olduğunu öğrendim. Ama onların mağdur kadınları belirli bir süre barındırdığını öğrenince buna çok üzüldüm. O kadınlar oradan çıktıklarında nereye gider diye düşünmeye başladım. ‘Hadi onlar yetişkin insanlar, bir şekilde kendi hakkında karar verme yaşındalar ya sokakta kalan çocuklar ne yapar bu ülkede’ diye düşünmekten kendimi alamadım.Onlar korunmaya muhtaç. Ne sebepten sokaktalar.? Velev ki, sokağa düşmüşler nereye gitme imkanları var ki? Bu sefer bu konu daha acı geldi. Bu çocukların korunması gerek! Bu çocuklar anne şefkatine muhtaç. Bunlar eğitim görme hakkına sahip! Bu çocuklar bizim çocuklarımız! Bu iki toplumun zayıf grubunu aynı projede buluşturabilirim diye düşünürken bu projeyi ürettim. Projede evsiz barksız, ailesinden kopmuş çocukları barındıracak aynı zamanda eğitimini görecek bir köy kurmak istiyorum.” diyen Fatma Afife Gürsoy, sözlerini şöyle sürdürdü:

“O köye aynı zamanda evinden barkından ayrılmış veya atılmış anneleri de almak istiyorum.
Belirli yaş gruplarına göre belirli sayıda çocuğun bakımını annelere vermek istiyorum. O çocuklar hangi kritere göre seçilir bu konuyu Piskolog Pedagog Sosyologlarla görüşerek belirlemek isterim. Çocuklara okul eğitimi verilirken annelere de ilgi ve yeteneklerine göre meslek öğretilmesini istiyorum. Meslek derken bilhassa bizim kültürümüzdeki ölmek üzere olan mesleklere yönlendirmek arzusundayım. Bu atalardan kalan mesleklerde yetiştirebilmek için çırak dahi bulunamıyor artık. Böylelikle aklı başında kadınlar hem meslek öğrenmiş hem de kültürümüzdeki meslekler ölmemiş olur. Onun hâricinde çocuk bakımı yaşlı bakımı gibi meslek eğitimi gerek. Ayrıyeten muhasebe yabancı dil eğitiminin de şart olduğunu düşünüyorum.

Bu hanımlar öğrendiği işleri hemen o köyde hayata geçirebilirler ve el işlerini pazarlamak da ayrı bir meslek eğitimi konusudur. Orada kalıp eğitimi tamamlandığı sürece oraya hizmet sunmuş olur. Çocukların durumuna göre eğitim verilmesinden yanayım. Eğer normal devlet okuluna uygun çocuklar varsa onlar devlet okullarına yazdırılır, resosyalize olmaları için. Küçük çocuklara özel çift dilli eğitimin sunulmasından yanayım. Tüm dışardan gelecek köyde çalışacak olan görevlileri önce fahri olarak alıp bir seneliğine uluslararası stajyer anlaşması yaparak almak isterim. Pedagog Psikolog Sosyolog Eğitimci vs. yeni üniversiteyi başarı ile bitirmiş stajyerler de böylelikle kalıcı tecrübeler edilmiş olacak. Oradan eğitilen çocuklar uluslararası anlaşmalarla değiş tokuş usulü programlarla veya burs sistemiyle dış ülkelere gönderip, ülkemize değerli vasıflı elemanlar kazandırabilmektir en büyük arzum.

Oradan başarıyla eğitilmiş annelerin de ileride diğer kurmak istediğim köylere yönetici olarak görevlendirmeyi düşünüyorum şayet onlar da isterse. Bu arada evsiz babaları da unutmuş değilim. Onları da sağlıklı kerpiç ev yapımı projesinde eğitmek isterim. Almanya’da bu alanda çok eski tarihi evleri restore projelerinde eleman elksikliği var biliyorum çünkü, İnşaat mühendisliğini okudum. Bu eğitmenleri de Almanya’dan özel proje eğitimcileri getirerek sağlayabiliriz. Bu Kerpiç evlerin geleceğin inşaat sektöründe çok revaçta olacağına eminim.
Böylelikle hem ülke içi evsiz barksızlara destek olmuş hem düzgün bir eğitim imkanı sunmuş hem aile hayatına yakın bağların kurulmasına vesile olmuş hem de anneyi evlat sevgisiyle çocuğu anne şevkatiyle babayı da babalık görevini az da olsa ifa edecek konuma getirmiş olacağız. Böylelikle bu örnek projenin başka şehirlere sonra da ülkelere örnek olup uygulanmasını umut ediyorum.”

Bir Cevap Yazın

