Haberin Doğru Adresi

Avrupa'da Yaşayan Türklerin Haber Sitesi

HAMBURG TÖDER’İN ÖĞRETMENLER GÜNÜ MESAJI

Posted by almanyahaber Kasım 24, 2011

Bu sene Hamburg`ta göҫün 50.yılı kutlamalarında üzerinde durduğumuz bir konu da burada doğan ҫocuk ve genҫlerimizin eğitimidir. Bu süre içerisinde eğitim konusunda bir ҫok kazanımlarımız oldu.

Türkҫe Anadil dersleri Hamburg´un 44 okulunda birinci sınıftan lise son sınıfına kadar ders programı iҫine alınmış, Türkҫe dersleri iҫin müfredat planları hazırlanmış, Alman öğrencilerin de Türkҫe öğrendikleri iki dilli okullar aҫılmış, Hamburg Üniversitesinde Türkҫe Öğretmenliği bölümü aҫılmıştır.
Tüm bu olanaklar derneğimizi her ne kadar ümitlendirse de, okuldan diplomasız ayrılan talabe sayısını değerlendirdiğimizde Türk kökenlilerin ҫoğunlukta olduğunu ve liseyi bitiren talebeler arasında Türk kökenlilerde küҫük bir artış kaydedilse de, bunun yeterli olmadığını gözlemliyoruz.
Göҫ ülkesinde nasıl bir eğitim istiyoruz?

Çocuklarımızın ve genҫlerimizin bireysel getirileri olan iki dilli ve iki kültürlülüğünü kabul eden, her iki dili de en yüksek düzeyde öğreten iyi bir eğitim sistemi istiyoruz. Talebelerimiz ancak iyi bir eğitim aldıklarnda okullarda başarılı olurlar ve iyi bir meslek edinerek içinde bulundukları topluma katkıda bulunabilirler.

Bunun gerҫeğe dönüşebilmesi iҫin, velilerin okul sistemini iyi tanımaları, okulların destek dersleri, ev ödevlerine yardım dersleri ve bireysel teşvik olanaklarını iyi bilmeleri ve okullardan bu destekleri talep etmeleri gerekir. Lütfen veli olarak haklarınızı arayınız, okulun birimlerinde veli olarak görev alınız.

Biz öğretmenler de öğrencilerimize yardımcı ve yönlendirici olmaya devam edeceğiz, ҫünkü bunu bir görev biliyoruz. Ulu Önder Atatürk´ün „Gelecek genҫlerin, genҫler öğretmenlerin eseridir“ sözünü hatırlatır, tüm öğretmenlerin, eğitmenlerin „Öğretmenler Gününü“ kutlarım.

TÖDER Yönetim Kurulu Başkanı Bilge Yörenç

Bir Yanıt to “HAMBURG TÖDER’İN ÖĞRETMENLER GÜNÜ MESAJI”

  1. ÖĞRETMENLER GELECEĞİMİZDİR said

    Bana 1kelime ogretenin Kolesi olurum
    kayseri.net.tr

Yorum bırakın